Czym zajmuje się neurolog i kiedy warto go odwiedzić?

Chcesz wiedzieć, czym zajmuje się neurolog? Zastanawiasz się nad tym, jak wygląda badanie neurologiczne i kiedy warto umówić się do tego specjalisty? Jeżeli na choć jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, z pewnością zainteresuje Cię przygotowany przez nas artykuł. Zebraliśmy tutaj garść cennych informacji na temat specjalistów, jakimi są neurolodzy. Zapraszamy do lektury.

Neurolog – czym się zajmuje?

Od czego jest neurolog? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. To specjalista, który zajmuje się ludzkim układem nerwowym. Składają się na niego tak zwany ośrodkowy układ nerwowy (mózg wraz z rdzeniem kręgowym) oraz nerwy obwodowe. Tego lekarza interesują wszelkie nieprawidłowości w ich funkcjonowaniu. Co to oznacza? Że podczas wizyty neurolog bada czynności układu nerwowego, między innymi obserwując reakcje organizmu na różne bodźce. Jeżeli zauważy jakiekolwiek nieprawidłowości, może zlecić dalsze badania lub postawić diagnozę.

Co leczy neurolog?

Neurolog może leczyć bardzo wiele różnych chorób związanych z układem nerwowym. Oznacza to, że mogą zgłosić się do niego między innymi pacjenci cierpiący na:

• padaczkę,
  • stwardnienie rozsiane,
  • chorobę Parkinsona,
  • pląsawicę Huntingtona,
  • chorobę Alzheimera.

Jak wygląda badanie neurologiczne?

Kiedy wiesz już, co w swojej pracy robi neurolog, być może zastanawiasz się także nad tym, jak wygląda badanie neurologiczne? A może czekasz na wizytę i nie wiesz, czego powinieneś się po niej spodziewać? Mamy nadzieję, że dalsza lektura rozwieje wszelkie Twoje wątpliwości.

Jak wygląda badanie u neurologa? Na samym początku lekarz przeprowadzi dokładny wywiad lekarski, aby dowiedzieć się więcej na temat Twoich problemów. Prawdopodobnie także zdecyduje się na podstawowe badania naturalnych odruchów neurologicznych. W razie potrzeby specjalista może także zadecydować, że do pełnej diagnozy potrzebuje wyników innych badań. W związku z tym neurolog może skierować pacjenta na przykład na:

• tomografię komputerową,
  • rezonans magnetyczny,
  • elektroencefalografię,
  • tomografię emisyjną PET-CT.

Kiedy udać się do neurologa?

Kiedy warto udać się do neurologa? Jeżeli zauważasz u siebie jakiekolwiek objawy ze strony układu nerwowego, które utrzymują się przez dłuższy czas. Mogą być to na przykład:

• bóle głowy i innych części ciała,
  • zaburzenia widzenia, mowy oraz czucia,
  • problemy z równowagą i koordynacją, zawroty głowy,
  • kurcze i drżenie mięśni oraz osłabienie ich siły,
  • poczucie mrowienia, tiki i niedowłady.

Pamiętaj, że objawy neurologiczne mogą mieć bardzo wiele różnych przyczyn. Wywołują je na przykład urazy, przebyte infekcje, wady genetyczne lub niektóre choroby, takie jak cukrzyca czy alkoholizm. Jeżeli masz wątpliwości, czy Twoje symptomy wynikają z problemów neurologicznych, skonsultuj się najpierw z lekarzem pierwszego kontaktu.

Ile kosztuje wizyta u neurologa?

Chcesz umówić się na wizytę u neurologa i zastanawiasz się, ile będzie Cię to kosztować? Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Cena wizyty zależna jest od bardzo wielu czynników, między innymi od miasta, w którym przyjmuje lekarz. Pacjentów z Poznania i okolic zachęcamy do umawiania konsultacji neurologicznych w naszej klinice. Oferujemy pomoc empatycznych, doświadczonych lekarzy, a także atrakcyjny cennik.