ul. Paczkowska 9a, 60-171 Poznań
Telefoniczna Rejestracja
Pon - Pt: 10:00 - 18:00

Badanie ultrasonograficzne (popularnie nazywane USG) nerek pozwala uzyskać i oglądać obraz narządów. USG nerek zalicza się do badań nieinwazyjnych i bezbolesnych, całkowicie bezpiecznych dla pacjenta, dlatego jest bardzo często wykorzystywane w diagnostyce chorób układu moczowego. Badania ultrasonograficzne nie są skomplikowane i zwykle zajmują około kilkanaście minut, dzięki czemu cena USG nerek jest stosunkowo niska.

Aby umówić się na wizytę:

Zadzwoń do nas +48 662 668 669 lub Umów wizytę online

Nasi specjaliści:

Wskazania do USG nerek

USG nerek to podstawowe badanie, które bardzo często wykonujemy w naszej klinice w Poznaniu. USG nerek najczęściej zaleca urolog, wskazaniem do badania są m.in.:

• krwiomocz,
  • ból podczas oddawania moczu,
  • nieprawidłowe wyniki badania moczu,
  • bóle brzucha i okolicy lędźwiowej.

Na podstawie badań ultrasonograficznych można ocenić wielkość, budowę i umiejscowienie narządów. Prywatne USG nerek pozwala szybko zdiagnozować różne schorzenia np.: kamicę nerkową, zapalenie nerek, torbiele czy nowotwory nerek. Jak powszechnie wiadomo rozpoznanie choroby we wczesnym stadium znacząco zwiększa szanse na całkowity i szybki powrót do zdrowia. W razie wystąpienia niepokojących objawów warto od razu zdecydować się na badanie USG nerek, które oferuje sprawdzona, prywatna klinika w Poznaniu.

Przygotowanie do USG nerek

USG nerek w Poznaniu w Klinice La Vie to prosty i nieinwazyjny zabieg, do którego łatwo przygotować się samemu. Badanie ultrasonograficzne nerek wykonuje się przez powłoki brzuszne, aby wyeliminować barierę akustyczną konieczne jest usunięcie gazów z przewodu pokarmowego. W tym celu należy:

• dzień przed badaniem przyjąć Espumisan lub inny lek, który zredukuje ilość gazów w jamie brzusznej;
  • dzień przed badaniem zaleca się dietę lekkostrawną, należy unikać potraw wzdymających;
  • w dniu badania zakazane jest spożywanie napojów gazowanych oraz palenie papierosów;
  • na badanie należy przyjść na czczo - pacjent musi wstrzymać się z jedzeniem co najmniej 6 godzin przed USG nerek.

W razie wątpliwości lub dodatkowych pytań nasz urolog w Poznaniu służy Państwu pomocą. Zapraszamy do umówienia się na badanie, nasze prywatne gabinety lekarskie w Poznaniu wykonają USG nerek w przystępnej cenie i bliskim terminie.

Aby umówić się na wizytę:

Zadzwoń do nas +48 662 668 669 lub Umów wizytę online