ul. Paczkowska 9a, 60-171 Poznań
Telefoniczna Rejestracja
Pon - Pt: 10:00 - 18:00

Badanie ultrasonograficzne, popularne zwane w skrócie USG, pozwala uzyskać i oglądać obraz narządów. USG nerek w Poznaniu jest jednym z częściej wykonywanych badań nieinwazyjnych i bezbolesnych. Jego wykonywanie jest całkowicie bezpieczne dla pacjenta, dlatego jest bardzo często wykorzystywane w diagnostyce chorób układu moczowego. Badania ultrasonograficzne nie są skomplikowane i zwykle zajmują około kilkunastu minut, dzięki czemu cena USG nerek jest stosunkowo niska.

Aby umówić się na wizytę:

Zadzwoń do nas +48 662 668 669 lub Umów wizytę online

Nasi specjaliści:

Wskazania do USG nerek

USG nerek to podstawowe badanie, które bardzo często wykonujemy w naszej klinice w Poznaniu. USG nerek najczęściej jest dopełnieniem badań laboratoryjnych zalecanych przez urologa. Wskazaniem do badania są m.in.:

• krwiomocz,
  • ból podczas oddawania moczu,
  • nieprawidłowe wyniki badania moczu,
  • bóle brzucha i okolicy lędźwiowej,
  • podejrzenie kamicy nerkowej,
  • torbiele nerek,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • wystąpienie urazu w okolicy nerek,
  • ocena stanu nerki przeszczepionej,
  • przygotowanie pacjenta do biopsji nerki.

Co można zbadać za pomocą USG nerek?

Na podstawie badań ultrasonograficznych można ocenić wielkość, budowę i umiejscowienie narządów. Prywatne USG nerek pozwala szybko zdiagnozować różne schorzenia np.:

• kamicę nerkową i kamicę pęcherza moczowego,
  • kłębuszkowe choroby nerek,
  • zapalenie nerek,
  • wodonercze,
  • chorobę zatorowo-zakrzepowa nerek,
  • torbiele, guzy czy nowotwory nerek,
  • zakażenie dróg moczowych u dzieci.

Rozpoznanie choroby we wczesnym stadium znacząco zwiększa szanse na całkowity i szybki powrót do zdrowia. W razie wystąpienia niepokojących objawów warto od razu zdecydować się na badanie USG nerek, które oferuje sprawdzona, prywatna klinika w Poznaniu

Przygotowanie do USG nerek

USG nerek w Poznaniu w Klinice La Vie to prosty i nieinwazyjny zabieg, do którego łatwo przygotować się samemu. Badanie ultrasonograficzne nerek wykonuje się przez powłoki brzuszne, dlatego, aby wyeliminować barierę akustyczną, konieczne jest usunięcie gazów z przewodu pokarmowego. W tym celu należy:

• dzień przed badaniem przyjąć Espumisan lub inny lek, który zredukuje ilość gazów w jamie brzusznej;
  • na dzień przed badaniem zaleca się dietę lekkostrawną, należy unikać produktów i potraw wzdymających, takich jak kapusta, fasola, kalafior, soczewica.
  • w dniu badania zakazane jest spożywanie napojów gazowanych (w tym wody gazowanej) oraz palenie papierosów;
  • na badanie należy przyjść na czczo - pacjent musi wstrzymać się z jedzeniem co najmniej 6 godzin przed USG nerek.

Jak przebiega badanie USG nerek?

Do badania USG układu moczowego wykorzystuje się specjalistyczną sondę, której końcówki zwilża się żelem, a następnie przykłada do skóry brzucha i tułowia pacjenta. Badanie jest bezbolesne i trwa od kilku do kilkunastu minut. Pacjent znajduje się w pozycji leżącej na plecach oraz na prawym i lewym boku - postępuje według wskazówek osoby badającej, która przesuwa głowicę aparatu, uzyskując tym samym obraz na ekranie. Przy podejrzeniu niektórych schorzeń, badanie może odbywać się również w pozycji stojącej. W trakcie badania można dostrzec nieprawidłowości na ekranie ultrasonografu w czasie rzeczywistym. Otrzymany wynik USG jest w formie opisowej, warto skonsultować go z naszym urologiem w Poznaniu

Czy istnieją przeciwwskazania do wykonania USG nerek?

Badanie jest nieinwazyjne, nie wykorzystuje się do niego promieni rentgenowskich ani środków cieniujących, dlatego jest bezpiecznie również dla kobiet w ciąży i dzieci. O ile jest taka potrzeba, można wykonywać je kilkukrotnie w krótkich odstępach czasowych. Po USG pacjent od razu może bezpiecznie wrócić do swoich codziennych zajęć. Ewentualnymi przeciwwskazaniami do wykonania USG mogą być otwarte rany części miękkich czy otwarte zaawansowane infekcje lub złamania w polu badania. Przed wykonaniem USG nerek w Poznaniu najlepiej skontaktować się ze specjalistą, który zapewni o możliwości przeprowadzenia badania ultrasonograficznego.

Wykonaj USG nerek w Poznaniu

W razie wątpliwości lub dodatkowych pytań nasz urolog w Poznaniu służy Państwu pomocą. Zapraszamy do umówienia się na badanie. Nasze prywatne gabinety lekarskie w Poznaniu wykonają USG nerek w przystępnej cenie i bliskim terminie. Nasi specjaliści przeprowadzą badanie w przyjaznej atmosferze, zinterpretują jego wyniki i zaproponują dalsze kroki w przypadku profilaktyki lub leczenia chorób układu moczowego.

Aby umówić się na wizytę:

Zadzwoń do nas +48 662 668 669 lub Umów wizytę online